الأربعاء، 23 مايو 2018

حبيبى يا مسافر///د.رفعت محمود عثمان

حبيبى يا مسافر
حبيبى يا مسافر... فى الغربة ومهاجر
بابعت لك سلامى... وشوقى وهيامى
وباكتب لك واقول لك... وحشنى كلامك
وحشتنى بسمتك... وحلاوة رسمتك
وخفة طلعتك... ورقة هسمتك
حبيبى يا نورى... يا شمسى وقمرى
بابعتلك تنده لى... أجيلك وأجرى
واحضن شمسى وقمرى وأداوى جروحى
واشرب كاسى واسكر مع قمرى واسهر
وعيونك تداوينى... من نظرة وتشفينى
وارجع تانى واقولك.. ابعت لى وريحنى
من شوقى ولهيبى... وحيرتى وظنونى
دانا شوقى مفلبنى... وقلبى محيرنى
حبيبى يا فايتنى... فى أرضى أنا وحدى
أنا أرضى بعتها... وناسى وأهلها
ومستنى تبعت لى... أجيلك وأجرى
حبيبى يا مسافر... فى الغربة ومهاجر
بابعتلك سلامى... وشوقى وهيامى
يا حبيبى يا مسافر
د.رفعت محمود عثمان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكراً لكم مع تحياتنا القلبية بعبق الزهور